dinsdag 26 mei 2009

Ik mis je zo: een feestelijke aangelegenheid!

Gisteren was het zo ver: het eerste exemplaar van de Delftse versie van de DVD bij het project ik mis je zo werd door wethouder Lian Merkx gepresenteerd aan de kinderen van de Oostpoortschool en hun leerkracht Claire.
Spannend vooral voor de kinderen: opeens zie jezelf levensgroot in beeld op een DVD die naar heel veel scholen verstuurd gaat worden!
Een kleine 30 genodigden mocht daarna samen met de kinderen van het project proeven. Net zoals de scholen die aan het project deelnemen gingen ze eerst op pad met een medewerker van de begraafplaats.Teamleider Frits leidde hen over de zonovergoten begraafplaats Jaffa en had zoveel boeiends te vertellen dat iedereen de tijd wel wilde oprekken.Tijdens de wandeling ontmoetten ze enkele mensen die een persoonlijk verhaal vertellen over iets of iemand die een een bijzondere plek in hun leven heeft.

Daarna filosofeerden kinderen en volwassenen samen onder mijn begeleiding over de betekenis van missen. Wat zouden we missen als we niet konden missen?
En aan het eind was er echte 'ik mis je zo-taart!' Meer weten? De kinderen hebben een mooi stukje geschreven op hun schoolweblog, met meer foto's: http://deoostpoortpinguinschots.web-log.nl/pinguinschots/2009/05/index.html
De vertellers en de medewerkers van de begraafplaats zijn vooraf getraind door Winston Scholsberg: http://www.winstonscholsberg.net

1 opmerking:

  1. Ha die Marja! Het was bijzonder! Zo bijzonder dat ik vanochtend ook al iets schreef en plaatste!
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen