vrijdag 22 mei 2009

Terug van weggeweest


Heerlijk weer. Man en ik wandelen 's avonds nog even langs de grachten. Studenten zwalkend over de stoep - het is tenslotte mei - en gierzwaluwen die boven ons hoofd scheren. Het lijkt wel zomer! Toch blijken niet alle terrassen open en we lopen dus nog wat verder. Als we een van onze mooie boekenwinkels in de stad passeren zie ik voor het raam opeens dat boek, waarnaar ik al zo lang op zoek was. Ik kan mijn ogen bijna niet geloven en mijn hart maakt een sprongetje. Al jaren geleden uitverkocht... In iedere tweedehandsboekenwinkel heb ik gekeken, in elke boekenkraam in de bakken geneusd. En nu staat het zomaar in de etalage, opnieuw uitgegeven:
De schepping van van de vlinders van Gioconda Belli, met illustraties van Wolf Erlbruch. Van die illustraties hou je, of niet. Maar dit verhaal, over de jongen Arno, die tegen de regels zijn eigen pad volgt en zo tot wonderbaarlijke dingen komt... Dit mag eigenlijk niemand missen!
Uitgeverij De Geus
ISBN 9789044513233

P.S. Misschien overbodig te vermelden, maar dit boek zit boordevol thema's waarover je kunt filosoferen met kinderen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten