woensdag 5 oktober 2011

Hijgend maar happy

www.youtube.com/watch?v=TEBpKo80V-E


Niet eerder was ik een boom…. maar afgelopen zondag wel!

Want op 2 oktober 2011 togen mijnlief en ik weer naar De VAK - centrum voor de kunsten in Delft. Deze keer voor de opname van een lipdub. Wat onwennig begon het in de Binnenhof met het oefenen van de eindzang. Een beetje roestig eerst, maar na het opwarmen van de stembanden voelde het al een stuk beter.

Vervolgens gingen alle deelnemers razendsnel in teams uiteen. Wij speelden /werkten ons in het zweet in de dansstudio. Geen kunst trouwens; op een zomerse zolder, met pakweg twintig kinderen en volwassenen onder een heel groot blauw doek. Na wat oefenen en een paar keer droogdraaien ging het 'voor het echie' - ingespannen wachten: was dat ons deel van de song? Ja, ja, ja, JA : don't stop me don't stop me don't stop me o no no --- JA en rennen ----- rennen met dat doek - pas op de cameraman, hup omdraaien en klaarstaan op je plek in de gang voor de volgende act pffft en voorbij was 't alweer, snel, snel alle trappen af voor de eindsong in de Binnenhof, de ballonnen lagen al klaar, I don't want to stop at all….

CHAPEAU voor de inzet, organisatie en de bezieling van de VAKmensen en iedereen die hieraan meedeed! Want zoals een jongen van ik schat een jaar of negen aan het eind verzuchtte: zoiets maak je maar één keer in je leven mee....

Tot voor kort had ik er nog nooit van gehoord, de lipdub, en nu al beroemd: kijk , geniet, en stuur door: mijn seconds of fame zijn te zien vanaf 2.12 en de highlite op 2.30 – 2.33…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten