vrijdag 12 juni 2009

Praten met ...


De afgelopen week was het weer coachingdag op basisschool Icarus in Heemstede. Altijd weer een fantastische werkdag; acht dagen per schooljaar ben ik vijf keer een uur te gast in verschillende groepen. Ik geniet van de leraren en hun kinderen die samen filosoferen - en dan bespreken we het na en bedenken wat er nog meer kan.
De kinderen in groep drie filosofeerden deze week naar aanleiding van Ostades gedicht 'Marc groet 's morgens de dingen' over de kwestie praten met dingen. Zwaai jij wel eens 's morgens naar je boterham?
Nog niet zo lang geleden had ik trouwens een gesprek met mijn laptop.
'Laptop, luister: SOMS GAAT HET PERFECT TUSSEN ONS
dat zijn de dagen dat mijn vingers over je toetsenbord dansen
ik je beeldscherm in het oor fluister hoe fantastisch onze relatie is
en het ruisen van de ventilator bijna als muziek ervaar MAAR
ER ZIJN OOK VAN DIE DAGEN
dat het net nieuw getypte weblogje verdwijnt
foto's alleen maar op thumbnailformaat willen verschijnen
de scanner blijft vertellen dat mijn opdracht in zijn geheugen blijft staan,
en er maar niets op je scherm verschijnt...
fijn dat je mijn privacy zo serieus neemt laptop... maar HALLO
IK BEN HET ...
laptop....
BEELDSCHERM...?
hallo...?
hallo...?
hallo....?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten