dinsdag 3 november 2009

Tienplus

Een hond met eigen ideeën, een baas met andere en een kleine helling bij een sloot. Spannende combinatie? Vorige week wel.
Storyboard: hond loopt naar stinkende sloot. Baas roept hond. Hond loopt door. Stopt neus en voorpoten in baggersloot. Baas sommeert hond en zet dat kracht bij met stap in richting van hond. Hond loopt verder naar sloot. Baas glijdt uit, kukelt bijna zelf in sloot. Anticlimax: baas op stoel, voet in verband, vervelend enkelprobleem. Was het een tekenfilm geweest, had ik er misschien om kunnen lachen. Nu zijn de afspraken buiten de deur verzet of afgezegd. De laptop is geduldig. Als troost gebeuren er ook weer mooie dingen. Een studente van de Hogeschool Iselinge in Doetinchem heeft poëzie en filosoferen met kinderen als stageopdracht gekozen voor haar minor jeugdliteratuur. Ze werkt met kinderen in groep 1, 2 en 3. Beleefd vraagt ze of ze mij haar ideeën mag sturen, en of ik, als ik tijd heb, daar eens naar wil kijken. Het enthousiasme straalt van haar lesopzetten, ik geniet van de speelse gedichten die ze kiest. Ze reflecteert op mijn feedback, stelt goede gerichte vragen over haar opzet. Koppelt terug hoe de lessen zijn verlopen, reflecteert opnieuw... We maken een afspraak: binnenkort komt ze een keer naar Delft om bij mij bij het filosoferen in mijn groepen te kijken. Van harte welkom Karin. Een tienplus heb je van mij al verdiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten