donderdag 17 september 2009

Flow

Al een tijdje dacht ik er over om een aantal mensen uit mijn werkveld bijeen te brengen, zodat ze elkaar beter konden leren kennen. Op 1 september was het zover.
Nu, ruim twee weken later, begint zich een netwerk te vormen. Sommige mensen wisselen graag ervaringen uit, anderen zijn nu al actief in nieuw samenwerkingsverband. Dat kan snel gaan, want als je relaties kloppen, worden de dingen met een minimum aan tijd en energie geregeld. Je komt in de Flow! Flow is een begrip dat vooral bekendheid heeft gekregen door Mihaly Csikzentmihalyi. Hij omschrijft Flow als 'de ervaring van het geluk dat in elk van ons impliciet aanwezig is.' Toen ik een ergens het boek Flow en de kunst van het zakendoen tegenkwam werd ik nieuwsgierig. Bij Flow had ik heel andere associaties dan zakendoen. De inhoud van dat boek heeft me net dat zetje gegeven waardoor ik de uitnodiging voor de eerste bijeenkomst verstuurde. En of het nu Flow is of niet, gelukkiger word ik er wel van!

Flow en de kunst van het zakendoen door Jan Bommerez en Kees van Zijtveld, ISBN 9077341145

Geen opmerkingen:

Een reactie posten